تاکتیکهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ شناختی با رویکرد ابژکتیو(عینیتمداری) |
کد مقاله : 1242-CCCW |
نویسندگان |
محمدباقر چالاکی، علی پورفتحاله پیجا * دافوس آجا |
چکیده مقاله |
در عصر حاضر جنگ معنا و مفهوم جدیدی پیداکرده و شیوههای نوین جنگ ظهور یافته است. جنگ شناختی به معنای هدف قرار دادن قوه شناخت عموم مردم و نخبگان جامعه هدف و تغییر هنجارها ارزشها باورها نگرشها و رفتارها از طریق مدیریت ادراک و برداشت است. این نوع جنگ شکل تکاملیافتهتر، پیشرفتهتر، عمیقتر و سریعتر جنگ روانی است، که مبتنی بر جامعه شبکهای با زیرساخت رسانههای نوین بوده و با مدیریت ادراک و برداشت انجام میگیرد. محققین در این تحقیق اقدام به شناسایی تاکتیکهای جنگ شناختی با رویکرد ابژکتیو (عینیت مداری) نمودهاند و به سؤال « تاکتیکهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ شناختی با رویکرد ابژکتیو(عینیتمداری) کداماند؟ » پاسخ دادهاند. روش تحقیق توصیفی، رویکرد آن آمیخته و نوع پژوهش کاربردی بوده و جامعه نمونه تحقیق تعداد 113 نفر از کارشناسان امر در ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و نظرات ایشان که بر اساس طیف لیکرت جمعآوری گردیده با استفاده از نرمافزار SPSS مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفته است. در نهایت برابر با یافتههای پژوهش، شاخصهای تاکتیکهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ شناختی با رویکرد ابژکتیو(عینیتمداری) در دو بعد عملیات تاثیر محور (6 شاخص) و استفاده از شبکههای اجتماعی (7 شاخص) احصاء گردید. |
کلیدواژه ها |
جنگ شناختی، ابژکتیو (عینیت مداری)، تاکتیک |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |